Мільйон за депутатське крісло

Мільйон за депутатське крісло

Представники руху «Стеж за грошима» проаналізували передвиборчі витрати місцевих політичних сил. Між витратами «найбагатших» і «найбідніших» партій – прірва. «Солідарність», наприклад на свою передвиборчу агітацію витратила понад мільйон, а партія «Простих людей Сергія Капліна» – нуль.

– Ми аналізували витрати партій за кількома показниками. Серед них – виготовлення матеріалів передвиборчої агітації, використання ЗМІ та інші витрати і послуги (борди, намети, агітатори). Також прослідковували джерела, через які в передвиборічі фонди надходять гроші. Серед джерел фінансування передвиборчих фондів партій: власні кошти місцевої організації партії, внески кандидатів, внески фізичних осіб, а також кошти, надані громадськими організаціями, – розповідає регіональний координатор кампанії «Стеж за грошима» Сергій Слинько. – Результати звітування деяких кандидатів, м’яко кажучи, не схожі на правду. Як, наприклад, звіт партії «Свобода», яка задекларувала всього 10 тисяч гривень (понад 5 тисяч з яких, до речі, на момент звітування лишалися на рахунку). Якщо лише припустити, що ціна одного бігборду близько двох тисяч, то цієї суми вистачило б лише на 5 біг-бордів. А кожен з нас знає, скільки бордів цієї партії і по місту, і по області.

Мільйон за депутатське крісло
Як зазначають активісти руху «Стеж за грошима», найбільш близькою до правди є звітність партій «Солідарність», «УКРОП» та «Батьківщина». Так, провладна партія витратила на агітацію по області понад мільйон гривень, більшу частину з цієї суми становили внески від кандидатів (768 тисяч). Значно скромніше, проте все ж багато витратили на передвиборчу агітацію представники новоствореної політсили «Черкащани» – 774 тисячі, 715 з яких становлять внески від кандидатів. Третьою за статтею витрати є політична сила «Відродження». Депутатські крісла в місцевих радах представники цієї партії намагаються забезпечити собі за допомогою агітації вартістю у 695 тисяч гривень. «Відродження», до речі, по суті є найбагатшою партією на Черкащині, оскільки більшість витрат, а саме 641 тисячу на себе взяла партійна організація. Це абсолютний рекорд серед партійних організацій Черкащини.

Удвічі менше витратила на агітацію по області новостворена політична сила «УКРОП» – трохи більше 308 тисяч гривень. Майже всі витрати – 307 тисяч, це власні кошти місцевої організації партії.

Зовсім невеликі суми на виготовлення агітпродукції та рекламу у ЗМІ витратили «Партія ветеранів афганістану» (233 тисячі гривень), Радикальна партія Олега Ляшка (129 тисяч), «Опозиційний блок» (115 тисяч), «Батьківщина» (105 тисяч). Зовсім бідними на цьому фоні є «Аграрна партія» (75 тисяч), «Соціалісти» (51 тисяча) та громадський рух «Народний контроль» (44 тисячі). Лише по 10 тисяч на агітацію витратили партії «Народний котроль» та «Свобода».

«Партія простих людей» Сергія Капліна вирішила взагалі питаннями агітації не перейматися. У їхніх звітах щодо витрати стоять суцільні нулі.

Також громадські активісти проаналізували декларації доходів кандидатів на крісло мера Черкас.

Реклама

0 0 голосів
Рейтинг статті
guest

0 Коментарі
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі
0
Ми любимо ваші думки, будь ласка, прокоментуйте.x