Улітку від спеки страждає не тільки водій, але й автомобіль: вигоряє фарба, тріскається пластик в салоні, ламаються термостат і радіатор. Щоб цього не сталося, кожен водій має знати певні правила, які допоможуть захистити транспортний засіб від дії сонця.
- Маскуйте машину
Від надмірно високої температури пластик торпедо і панель приладів можуть поплавитись і тріснути навіть після 2-3 годин простою на жарі, особливо якщо йдеться про не дуже дороге авто. Є ризик і для електрики – датчики і реле можуть перегрітися. Хороша превентивна міра – перед виходом закріпити на вікнах шторки, а під лобове скло встановити екран з фольги чи іншого матеріалу, здатного віддзеркалювати промені. Звісно ж, найкращим способом захистити машину від сонця є тент чи спецчехол. На жаль, використовувати його не завжди зручно.
- Охолодіть салон
Звичайно ж, краще за все встановити в салон кондиціонер (якщо його немає). За 5 хвилин перед поїздкою його треба увімкнути й охолодити салон. Якісний кондиціонер «з’їдає» не більше 1 літра на 100 км. До речі, якщо на склі є тріщинки чи «зірочки», кондиціонером потрібно користуватися обережно. Різке охолодження скла може призвести до збільшення пошкоджень.
Якщо немає можливості встановити кондиціонер у машину немає, можна обійтися установкою додаткового вентилятора на торпедо. До речі, на крайній випадок можна поставити великий кімнатний вентилятор разом з перехідником на 220 Вт. Також водієві варто тримати в тонусі й себе – тамувати спрагу краще за все холодною водою або квасом (від солодкої газованої води буде тільки гірше).
- Мийте кузов частіше
Навіть найменше локальне забруднення автомобіля треба негайно змивати (особливо пташиний послід), інакше фарба вигорятиме нерівномірно, і кузов покриється помітними плямами. Найкраще заїжджати на мийку хоча б два рази на тиждень. Для економії можна замовляти не повне очищення, а лише просити «збивати пил». Ціна такої послуги майже вдвічі нижче.
До речі, якщо ви збираєтеся купувати або перефарбовувати машину і не можете визначитися з кольором, то знайте: машини світлих відтінків нагріваються значно повільніше, а вихолоняють швидше, ніж темні.
- Перевіряйте двигун
Мотор у спекотні дні (особливо на старих автомобілях) любить «закипати» в найбільш непідходящий момент. Щоб цього уникнути, перед поїздкою перевіряйте, чи не забруднений радіатор сміттям (пилом, пухом), й наскільки ідеально працюють термостат і датчик ввімкнення вентилятора (або гідропривід). Прогрійте двигун і перевірте, чи не потеплішав нижній патрубок. Варто возити з собою запас дистильованої води. Якщо з якоїсь причини охолоджуюча рідина частково витекла, у вас буде можливість долити її й доїхати до місця ремонту своїм ходом із ввімкненою «пічкою» (це відведе тепло від мотора).
- Слідкуйте за гальмами
Основних проблем з гальмівною системою дві: перегрів фрикційних елементів (колодок, дисків) і закипання робочої рідини. Особливо велика небезпека під час руху по гірських дорогах, де вихід гальм з ладу спричиняє страшні аварії. Для профілактики перегріву гальм не вимикайте зчеплення при спуску (гальмуйте двигуном), а для ремонту використовуйте тільки якісні деталі. Якщо ж гальмівна рідина стара (відслужила більше двох років), її варто замінити.
- Вибухонебезпечні дрібниці
У спеку не залишайте в салоні запальнички, балони під тиском (наприклад, лак для волосся), бо вони можуть вибухнути. Від високих температур можуть вибухнути також і перекачані колеса. Перед далекими поїздками перевіряте тиск у шинах. Також експерти радять заливати пальним не більше трьох чвертей бака або каністри.