У Черкасах відбудеться Четвертий арт-фестиваль «Повітова Фанаберія»

У Черкасах відбудеться Четвертий арт-фестиваль «Повітова Фанаберія»

У перші дні весни, а саме 9 березня, організатори унікального мистецького фестивалю «Повітова Фанаберія» Наталія Вернидуб, Олександр Дувінський та Аліна Котолуп обіцяють остаточно розбурхати Черкаси після зимової сплячки.

«Повітова Фанаберія» – це мистецький фестиваль, який складається із експозицій, перформансів, інсталяцій, відеоарту, виступів музикантів, майстер-класів, ворк-шопів, talkingartта невимушеного мистецького спілкування. «Повітова Фанаберія» щоразу змінює тематику та загострює увагу спільноти на актуальних проблемах сьогодення.

– Завдяки тематикам, які обирають організатори фестивалю, ми переосмислюємо певні події, дивимося на них з іншого ракурсу,– зауважує менеджерка з комунікації Аліна Котолуп. – Наш фестиваль створений для того, аби в Черкасах жило сучасне актуальне мистецтво, щоб завдяки «Повітовій Фанаберії» люди могли зробити переоцінку цінностей. Я вірю, якщо змінити щось у своєму житті, у своєму місті, то можна надалі виходити на всеукраїнський та міжнародний рівні.

Варто нагадати, що перший фестиваль, який відбувся у травні 2013 року мав назву «Повітові історії» і присвячувався Черкасам, наступний у 2014 – «Травматичний синдром», символізував стан «травми», у якому перебували українці через події, які почали відбуватися в країні, а резонансний виїзний фестиваль «Барба на Бучаку» у 2018 році організований у межах боротьби проти Канівської ГЕС за збереження мальовничого Бучака і всього Трахтемирівського півострова.

– Під час наших фестивалів ми намагаємося мистецькими засобами привернути увагу до проблем,– наголошує засновниця «Повітової Фанаберії» Наталія Вернидуб. – Сучасне мистецтво, насамперед, і вважається сучасним, оскільки воно торкається нагальних питань, які ми прагнемо вирішити.

Цьогорічний фестиваль має назву «Повітова Фанаберія: Два блокноти». Ідея виникла після знайомства організаторів на попередньому фестивалі «Барба на Бучаку» з відомим художником Дмитром Коломойцевим, який кожен ранок розпочинав зі спілкування зі своїм блокнотом – робив у ньому замальовки, закарбовував думки, нотував сни. Знайомство з Дмитром наштовхнуло на думку про художника Сергія Козаченка, якийтеж ніколи не розлучається зі своїми блокнотиками-скетч-буками.

– Ми вирішили штучно вибудувати діалог між Коломойцевим і Козаченком, представити діалоги художника з різними ситуаціями, з людьми, з життям тощо,– розкриває ідею фестивалю Наталя Вернидуб.– «Два блокноти» уособлюють різні погляди на життя, різне ставлення до життя. «Два блокноти» –своєрідна метафора діалогу, адже людина постійно веде діалог із родиною, з колегами, зі знайомими, зі світом. І протягом всього життя нам необхідно вчитися вести діалог, вчитися ставити запитання. Відома аксіома – візуальне мистецтво сприяє розвитку критичного мислення. На наші проекти люди приходять, дивуються, у них виникають питання, на які вони потім шукають відповіді. Я вірю, якщо у наших людей розвинеться критичне мислення, у нас зміниться і суспільство.

До активіста киянина Дмитра Коломойцева та самітника Сергія Козаченка зі Сміли приєднаються Сергій Захаров, відомий як людина, яка з 2014 року почала чинити арт-спротив сепаратистам і російським завойовникам, створюючи карикатури та графіті відповідного спрямування; Олена Клочко, яка у 2014 році повернулася з Санкт-Петербурга і демонструє образи жінок, що живуть без «діалогу», вони не ведуть «діалогу» ні з собою, ні зі світом, а проживають день за днем у своєрідній сірій зоні сірим обмеженим життям. Свої фотороботи людей і пейзажів, що перебувають під впливом мінливої погоди представить фотохудожницяЯна Кононова з Українки, а відео-інсталяція лондонця AlexanderKnight«SpiritWorld» розкриє почуття європейця, від усвідомлення, що європейську країну мучить війна. Черкащани Гарі Єфімов, Анна Мартиненко та Марина Федосоватеж охоче долучаться до мистецького діалогу.

А музичний тон цих діалогів забезпечить український гурт Сергія Жадана «Лінія Маннергейма», який, власне, і визначив знакову дату проведення фестивалю.

– Коли ми домовлялися з Сергієм Жаданом про участь у «Повітовій Фанаберії», з’ясувалося, що навесні у «Лінії Маннергейма» залишалася одна вільна дата – 9 березня. 9 березня – день народження Тараса Шевченка –поета, письменника, художника, у якого теж був свій блокнот, і саме у Шевченковому краї проходить наш фестиваль,–розкриває символізм дати Наталя Вернидуб і обіцяє, що частина фестивальної програми буде присвячена Шевченку.

Співорганізатор, митець, ідейний натхненник та незмінний учасник фестивалю Олександр Дувінський зазначив, що цьогорічний фестиваль відзначиться ще й презентацією нового виду тиражної графіки, який неодмінно прославить Черкаси. Крім цього, після завершення мистецької події у Черкаському художньому музеї будуть представлені дві виставки робіт учасників фестивалю.
– «Повітова Фанаберія» спочатку планувалася, як майданчик для дивацтв, – говорить про ідею створення фестивалю Олександр Дувінський. – Ми хотіли створити простір, де дивакуваті люди могли б себе реалізувати. Ми прагнули додати до нудного буденного існування здорового безглуздя, адже кожна епоха мала відомих диваків, і у нас виникло бажання відтворити цю історичну унікальність. «Повітова Фанаберія» немає меж, чи жорстких рамок – приходьте і біснуйтеся!
Організатори арт-фестивалю «Повітова Фанаберія» ще прагнуть привернути увагу до відсутності мистецького майданчика у Черкасах.Наразі вони з острахом міркують, якпристосувати, наданий в оренду, один невеличкий зал колишнього кінотеатру «Салют» під експозицію та всі заплановані для програми фесту події.

– Одна із задач «Повітової Фанаберії» заявити, що в обласному центрі, у серці України досі немає арт-простору, мистецького майданчика для неформальної арт-діяльності,– говорить про наболіле Наталя Вернидуб.– Одне з основних стратегічних завдань фестивалю – привернути увагу до відсутності такого необхідного для розвитку мистецтва арт-простору і спонукати до певних дій, аби він нарешті з’явився.
Організатори запрошують черкасців та гостей міста провести день 9 березня у шаленій, дещо божевільній мистецькій неформальній атмосфері, і навіть виготовили унікальні квитки-сувеніри. Кожен квиток – це мистецьке творіння і немає двох абсолютно однакових квитків.

– Квиточок мав бути теж фанаберечним. Фанаберія– це спосіб існування, а фестиваль – це коли фанаберія виходить на поверхню,– зауважує Олександр Дувінський.

Ольга Квятковська

Реклама

0 0 голосів
Рейтинг статті
guest

0 Коментарі
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі
0
Ми любимо ваші думки, будь ласка, прокоментуйте.x