У ЧНУ відбувся освітній івент щодо особливостей забезпечення якості освіти

У ЧНУ відбувся освітній івент щодо особливостей забезпечення якості освіти

У Черкаському національному університеті імені Богдана Хмельницького відбувся науково-методичний івент «Інноватика в ЗВО: особливості забезпечення якості освіти у підготовці педагогів закладів загальної середньої та дошкільної освіти − 2024». Ця зустріч учителів, директорів шкіл міста та керівників управлінь освіти Черкас, директорів навчально-наукових інститутів Черкаського національного університету, деканів факультетів університету відбулася за участі науковців Національної академії педагогічних наук України та Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти.

− Під час проведення наглядової ради, президентом Національної академії педагогічних наук Василем Григоровичем Кремінем власне й було ініційовано проведення науково-методичного івенту із залученням науковців Національної академії педагогічних наук, представників Національного агентства забезпечення якості освіти та науковців ЧНУ ім. Богдана Хмельницького. А також споживачів наших послуг − роботодавців. У цьому аспекті, насамперед, мова йде про заклади загальної середньої освіти та дошкільної освіти, − зазначив перший проректор Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького, кандидат історичних наук, професор Василь Мойсієнко. − Основне призначення цього заходу − продемонструвати ту освітню модель, яка сформувалась у нашому університеті по суті за 25 останніх років. Ця модель вибудовується на комунікації і врахуванні думки роботодавців при розробці нових освітніх програм. Вона передбачає можливість запровадження дуальної моделі освіти. Тобто, це не лише теоретичні знання, які отримуються в аудиторіях університетських. Це безпосередньо практична діяльність у закладах освіти. Така модель уже дає добрі результати. Керівники закладів загальної середньої освіти засвідчують, що ті фахівці, які приходять до них працювати, мають гарну теоретичну підготовку та практичні навички. Щороку загальноосвітні заклади Черкас приймають на роботу від 5 до 9 наших випускників.

Василь Мойсієнко також підкреслив, що головною метою івенту − представити цей досвід. Тому що він дійсно є унікальним. До речі, може бути презентованим під час засідання президії Національної академії наук. Більше того, поширений на інші заклади в Україні. У тому числі, у контексті формування цифрової екосистеми.

− Ми продемонстрували, що впродовж останніх 25 років ми формували цілісну систему, яка зараз в умовах певних обмежень (починаючи з обмежень через covid-19 та початку повномасштабного вторгнення) дозволяє повноцінно надавати освітні послуги здобувачам освіти, незалежно від того, де вони перебувають у цей момент часу: чи в аудиторії, чи за її межами, чи закордоном, − акцентував Василь Миколайович.

Черкаському національному спікери дякували за підготовку кваліфікованих фахівців. Зокрема, заступниця директора департаменту − начальниця управління освіти та гуманітарної політики Черкаської міської ради Надія Євчак.

Слова подяки за проведену велику роботу пролунали на адресу ЧНУ й від академіка-секретаря відділення філософії освіти, загальної та дошкільної педагогіки Національної академії педагогічних наук України, доктора педагогічних наук, професора, дійсної членкині НАПН України Світлани Сисоєвої. Науковиця озвучила пропозицію для ННІ педагогічної освіти, соціальної роботи і освіти спільно з Національною академією педагогічних наук узагальнити практичний досвід ЧНУ й розробити концепцію цифрової педагогіки і дидактики.

Торкаючись теми місії та професійної діяльності учителя в умовах воєнного стану в Україні Світлана Сисоєва надала цікаву аналітику та проінформувала учасників заходу про діяльність Національної академії педагогічних наук України, спрямовану на підтримку професійної діяльності вчителя, його ментального здоровʼя під час війни, розповіла про новітні розробки вчених академії, зокрема, стратегію військово-патріотичного виховання дітей і молоді в системі освіти України, науково-методичні посібники й програми вчених академії з проблем національно-патріотичного виховання дітей та молоді, формування у них української національної ідентичності, методики й технології надання психологічної й соціально-педагогічної допомоги педагогічним працівникам закладів освіти в умовах воєнного стану в Україні та педагогічним працівникам, які працюють із учнями з особливими освітніми потребами.

Заступниця голови Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти, докторка філологічних наук, професорка Олена Єременко ствердно зазначила, що попри війну і її жахливі виклики та стресовий стан, усе ж варто і вкрай важливо продовжувати розвивати освіту в Україні.

− У нас на обговоренні цікаві та актуальні теми, тому наша співпраця обов’язково матиме результат, − підкреслила вона.

Про розвиток цифрової екосистеми Черкаського національного університету ім. Богдана Хмельницького докладно розповіли доктор педагогічних наук, професор Валерій Гриценко та керівник центру дистанційної освіти, докторка педагогічних наук, професорка Галина Луценко.

Професорка кафедри дошкільної та спеціальної освіти, докторка педагогічних наук, професорка Кіра Гнезділова у своїй доповіді акцентувала увагу на питаннях моделювання професійної діяльності майбутніх фахівців в умовах інтеграції України в європейський освітній простір.

Про формування індивідуальної освітньої траєкторії здобувачів вищої освіти в Черкаському національному поінформувала учасників івенту начальник навчально-методичного відділу, кандидатка педагогічних наук, доцентка Людмила Смалиус.

Поділилася досвідом співпраці зі стейкхолдерами як важливим компонентом формування фахових компетентностей майбутніх педагогів директорка Черкаської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 28 імені Т. Г. Шевченка Черкаської міської ради, керівник Асоціації керівників шкіл м. Черкаси Тетяна Скорик.

 

Тетяна Євген’єва

Реклама

0 0 голосів
Рейтинг статті
guest

0 Коментарі
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі
0
Ми любимо ваші думки, будь ласка, прокоментуйте.x