Календар. Театр в парку, квас і саратовські тролейбуси

Під час тотального карантину мати вихідний – то якесь збочення. Та й неможливий він зараз, класичний. Але ж таки неділя… Ну то хоч прес-календарик на кілька днів, бо з тими хрущовками запустив зовсім.
Сьогодні День «Пласту» (1912), рок-н-роллу (1954), авіації й космонавтики (1961). Фани Union Jack, британського прапора тобто, можуть відзначити день його офіційної з’яви в якості об’єднавчого для флотів Англії й Шотландії за указом Якова VІ (1606).

12 квітня
1958 – ГАЗЕТИ ПИСАЛИ: «Чудові перспективи відкриваються перед трудящими Черкас в найближчі роки. Зміниться географія і краєвид міста. Воно стоятиме на березі одного з найбільших водоймищ Дніпра, утвореного в зв’язку з будівництвом Кременчуцької ГЕС. Водний простір розкинеться в широчінь на 16 кілометрів. Новий річковий порт, асфальтно-бетонна набережна, великий міст через Дніпро оновлять Черкаси, внесуть нову красу в мальовниче місто.
Протягом шостої п’ятирічки в місті, крім заводу штучного волокна, буде споруджено ряд потужних підприємств. Центр міста прикрасить велична п’ятиповерхова споруда Будинку Рад.
За генеральним планом реконструкції міста передбачено, разом з великим розгортанням житлового будівництва, створення архітектурно оновлених площ, зелених масивів, бульварів і скверів. Прикрасою міста буде театр на 850 місць в районі Комсомольського парку з красивим каскадним спуском до набережної Дніпра. Почалося спорудження широкоекранного кінотеатру, проектується будівництво нових шкіл, Будинків культури. Значно розшириться вокзал станції Черкаси, де буде павільйон для пасажирів приміського сполучення, розкинеться велика асфальтована площа. Вулиці міста одягнуться в асфальт, встановиться тролейбусне сполучення».

13 квітня
1969 – ГАЗЕТИ ПИСАЛИ: «В обласному центрі, на недавньому пустирі по вулиці Енгельса, один за одним виростають крупнопанельні будинки. Цього року вже заселено два 119-квартирних будинки. В одному з них живуть сім’ї робітників хімкомбінату, в другому – заводу штучного волокна. Минулого четверга здано ще один будинок».
1999 – ГАЗЕТИ ПИСАЛИ: «Ще мінус 75 робочих місць і 300 тисяч гривень до бюджету: такі невтішні арифметичні підрахунки провели на Черкаському пивзаводі. Як повідомив директор заводу Віктор Носенко, колектив розцінює постанову №363 від 15 травня 1998 року про заборону вуличної торгівлі як дискримінаційну, адже вона забороняє торгівлю з пересувних автоцистерн пивом і суттєво обмежує торгівлю квасом. Якщо, наприклад, в 1997 році завод за весняно-літній період реалізував 100 тисяч декалітрів пива і 80 тисяч декалітрів квасу, то вже в минулому році – лише 62 тисячі декалітрів пива і 58 тисяч декалітрів квасу.
Мотивація заборони – так само сміхотворно надумана: мовляв, біля цистерн, встановлених на вулицях, виникає антисанітарна ситуація. Але ж з цим можна і потрібно боротися, використовуючи передбачену систему впливу, стежачи за культурою робочих місць. Коли піти за таким вигаданим черкаською мерією «заборонним» принципом далі, то слід буде заборонити і рух автобусів, тролейбусів та авто, тому що іноді під їх колеса можуть потрапити необережні пішоходи».

ПиСи. Не то шоб любив квас навіть малим, але то була «ціла культура». З бутликом – до бочки, а там в черзі відстояти. А вже як так, то й стаканчик, – хочеш чи ні, – а треба випити. Тьотя в умовно білому халаті спочатку поставить його дном догори на мийку, поверне ручечку і кілька цівок води його тіпа помиють. Потім ти убік подалі, бо оси. Стакан 3 копійки, бокал 6. Бочок по місту – як зчепити, то цілий поїзд буде. А може й два.
Вже як згадав, то треба й цитатку. Недобре ж якось кризою закінчувати. Ось такою хоча б, за 21 квітня 1974 року: «Квас – приємний напій. У спеку він добре втамовує спрагу. Минулого літа черкасці споживали його щодня до 20 тонн. Не менше вироблятиме квасу пивоварний завод і нинішнього літа. На минулому тижні ним вже почали торгувати магазини міськхарчоторгів».
Фотка, звісно, не тогочасна. Це вже 2004-й, і квас у бочці смілянський. Але в Черкасах.

14 квітня
1993 – ГАЗЕТИ ПИСАЛИ: «На трасах Черкас з’являються нові маршрути комунального транспорту. 15 квітня вперше вийде на лінію тролейбус №12, що курсуватиме за маршрутом «Вантажний річковий порт – Трикотажна фабрика». Пасажирські перевезення здійснюватимуться щоденно з 6-ї ранку до 22-ї вечора.
Неоціненною допомогою для тролейбусного парку стане його поповнення десятьма, закупленими в Саратовській області, машинами. З полегшенням відчули це і пасажири маршрутної тролейбусної «десятки», куди в першу чергу вивели новий рухомий склад.
За тролейбуси з Росією розрахувалися валютою – 350-ма тисячами американських доларів, виділених міськвиконкомом. В найближчих планах міської влади – реалізація чергового тролейбусного десанту: плановими поставками з дніпропетровського «Південмашу». Передбачено отримати до кінця року ще 10 тролейбусів для пасажирських потреб міста. Кошти за перший з них – 49 мільйонів – вже переказані дніпропетровським машинобудівникам».

Реклама

0 0 голосів
Рейтинг статті
guest

0 Коментарі
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі
0
Ми любимо ваші думки, будь ласка, прокоментуйте.x