Новина із категорії: Борис Юхно, RSS

Роздрукувати        Друкована версія
Сьогодні – День таксиста. І як тут було не згадати знаменитий вислів управдомши з «Діамантової руки»? Між іншим доречно буде пригадати, що цей, як і десятки інших кіношних афоризмів до своїх стрічок, вигадав сценарист, великий дотепник і життєлюб родом із Золотоноші Яків Костюковський (1921-2011). На Черкащині минуло тільки перші сім літ його довгого і успішного творчого життя, та свою найменшу батьківщину Яків Аронович ніколи не забував. Востаннє відвідав Золотоношу за чотири роки до смерті...

То куди ж наші, хоч би й черкаські люди, їздили на таксі і скільки це коштувало? Скільки машин із шашечками обслуговувало жителів обласного центру? Статистику в Союзі шанували, і хоч вона вже тоді трохи прибріхувала, загалом «можна вірити». На початок 1972 року таксомоторний парк міста налічував 200 машин. Це були «Волги» і зовсім небагато «Москвичів», їх першу партію вивели на шляхи лише наприкінці року попереднього.
Дирекція місцевого автопідприємства 23001, а простіше - таксомоторного парку, час від часу інформувала городян про систему організації своєї роботи. З повідомлень випливало, що відстань перевезень обмежувалася населеними пунктами Мошни, Нечаївка, Вергуни, Медведівка, Боровиця, Чехівка, Ірдинь, Золотоноша та станція ім. Шевченка за Смілою.

«Наши люди в булочную на такси не ездят!», а у Дахнівку на ярмарок – запросто!


Громадяни винаймали таксомотори в порядку живої черги на стоянках. Такими тоді були Залізничний вокзал, центр (на вул. К.Маркса, 30 – біля контори таксопарку), Аеропорт, Центральний ринок (на вул. Леніна), на розі вулиць Р.Люксембург і ХХ Партз’їзду (тепер проспект Хіміків), готель «Турист» у парку 50-річчя Жовтня. У весняно-літній період машини базувалися ще біля Річпорту, а у ярмаркові вихідні – у Дахнівці.
Вгледівши «Волгу» із зеленим вогником також можна було класично підняти руку і з вірогідністю приблизно 50/50 таксист би вас «підібрав». Або, подзвонивши на номер 2-20-74, викликати таксомотор під будинок.

Тоді набирали чинності купа пунктів, норм і правил. По-перше, замовник мав би це зробити не менш як за півгодини до обумовленого часу подачі і не більш як за дві доби, але тоді йому слід було б оформити письмове замовлення у конторі. По-друге – сплатити за цю послугу комісійний збір, 20 копійок, і бути готовим до того, що у випадку відмови від замовлення доведеться сплатити ще стільки ж, а якщо таксі вже виїхало на виклик - то й за відстань, яку проїхала машина за показниками таксометра. Окрім зазначених тарифів основними були такі: 10 копійок – за посадку, 10 – за кожен кілометр шляху, 50 – за простій до 30 хвилин. Час простою з вини замовника більш як півгодини не допускався. Так що з такими цінами і в булочну можна було їздити, тим більше, коли в тебе у картузі - 500 карбованців «новими».

«Наши люди в булочную на такси не ездят!», а у Дахнівку на ярмарок – запросто!


На статус найпопулярнішого міського транспорту таксомотори, ясна річ, не претендували. І принципова відмінність з теперішніми часами полягає в тому, що нині машин з шашечками достатньо, та у основної маси людей користатися ними бракує коштів, а тоді було з точністю до навпаки. А щоб збагнути співвідношення у перевезеннях, наведу дані за 1973-й, то рівно 45 літ тому. Упродовж нього на міські автобуси було продано 84 мільйони талонів, на тролейбуси − 28 мільйонів, «бронза» – за таксі, послугами якого скористалися 2 мільйони 900 тисяч пасажирів. Далі – квитки залізниці, за якими вирушили в дорогу 520 тисяч черкащан і, нарешті, авіатори, які перевезли 180 тисяч наших земляків. Цей показник хоч і останній, та по-своєму вражаючий, коли знати про те, що на початку 1973 року в Черкасах народився 200-тисячний житель.

Теги: черкаси, черкаська область, таксі, блог, історія, Борис Юхно

Черкаси наживо

На Черкащині школярі на уроках трудового навчання шиють одяг та постільну білизну для вихованців сиротинця. Учні самі вигадують дизайн, кроять та
На Відкритому Європейському чемпіонаті з робототехніки (Дебрецен, Угорщина) черкаська команда «Kiborgs.UA» (учні міської гімназії №9) увійшла в
Місто без нас ...
Борис Юхно, RSS
Обласне... Імені Симоненка! ...
Володимир Даник, RSS
Повернення ...
Юлія Фомічова, RSS